Visca la Festa Major!

09-05-2022

Aquest curs hem volgut fer una actvitat diferent per a la nostra Setmana Cultural. El tema que vam decidir treballar eren les tradicions de Gavà, la nostra ciutat, i també les tradicions catalanes. I per això hem fet la Festa Major de l'Escola Juan Salamero.

Les dues setmanes prèvies a la Setmana Santa les vam dedicar a conèixer la cultura i les tradicions gavanenques i catalanes i cada cicle va fer el següent:

- Infantil va crear dos capgrossos.

- El Cicle Inicial va fer un gegantó i una gegantona.

- El Cicle Mijtà va crear una bèstia d'aigua.

- El Cicle Superior una bèstia de foc.

Però aixó no és tot. A més de les dues setmanes de preparació, també hi va haver celebració, com no podia ser d'una altra manera. Així que la setmana del 2 al 6 de maig hem celebrat la Festa Major que ha tingut el seu pregó i el seu programa, que us resumim a continuació.

• Dilluns: Infantil i Inicial van presentar els seus capgrossos, el seu gegantó i la seva gegantona.
  • Dimarts: Mitjà i Superior van presentar la seva bèstia d'aigua i la seva bèstia de foc.
  • Dimecres: el Cicle Mijtà va preparar unes paradetes variades (molinets de vent, globusflèxia i bombolles de sabó) al pati de l'escola on la resta d'alumnes van participar. També hi va haver Jocs Populars.
  • Dijous: tant l'alumnat com l'equip docent vam menjar tots junts una paella. A la tarda cada cicle va ballar una dansa: Vola Cap Aquí, el Patatuf, ball de gitanes i ball de bastons. Els/les mestres i algunes mares també van fer un ball: la tornaboda.
  • Divendres: vam fer al tancament i a la tarda hi va haver 3 paradetes més (màgia, decoració de mocadors de Festa Major i maquillatges).

Realment han estat uns dies fantàstic, on la implicació de l'alumnat, del professorat i també de les famílies ha estat bestial. Gràcies a això, el projecte ha estat un èxit rotund. També volem agrair a Gavà TV la seva presència durant a diferents actes que hem anat fent a la nostra Festa Major, com el pregó o les danses.

Per això, uns recomem que visiteu la nostra galeria d'imatges on trobareu fotos de tots aquests dies.

Visca la Festa Major! Visca el Salamero!